Blog

Znaczenie metki

metkownica

Metka przy ubraniu ma ogromne znaczenie. I absolutnie nie mamy tu na myśli wyższości markowych ubrań nad niemarkowymi. Chodzi nam o informacje, które można a niej umieścić i o ich znaczenie dla obsługi sklepu odzieżowego czy potencjalnych klientów. Wyobraźmy sobie duży sklep odzieżowy, w którym przy ubraniach nie ma informacji o rozmiarze, cenie czy sposobie prania. Bez metek zrobiłby się bałagan, nieprawdaż?

Nie tylko sklepy

Bez metek ciężko miałyby nie tylko sklepy. Weźmy chociażby pod uwag pralnie, które numerują ubrania, aby łatwiej im było oddać konkretną rzecz jej właścicielowi. Punktów usługowych, które korzystają z metkownic jest naprawdę wiele. Metkownice ręczne umożliwiają sprzedawcom i usługodawcom szybką komunikację z klientem, bez potrzeby bezpośredniego kontaktu. Klienci mogą dowiedzieć się wszystkich interesujących ich rzeczy o danym produkcie nie czekając, aż obsługa znajdzie dla nich czas. Również obsłudze sklepu czy punktu usługowego łatwiej jest znaleźć konkretną rzecz po metce z kodem weryfikacyjnym, niż sprawdzać produkty na chybił-trafił.  Ogromną rolę metek większość ludzi doceniłaby tylko wtedy, gdyby na świecie zabrakło metkownic!

Marketing

Metkownice są pośrednio też narzędziem marketingowym. Dzięki nim do produktów, które sprzedajemy, możemy doczepić chociażby etykietę z logotypem naszej firmy. Jeśli ktoś kupi produkt na prezent, wręczając go z metką, będzie rozpowszechniał naszą markę. Na większych metkach można także umieszczać informacje o wszelkich zniżkach i promocjach. A promocje, jak wiadomo, kuszą wzrok klientów. Metkownice są uwielbiane przez panie sprzedające rękodzieło. Na stworzonych przez siebie metkach mogą umieszczać dokładne informacje jak dbać o dany produkt. W wypadku ubrań lub maskotek robionych ręcznie instrukcje o pielęgnacji potrafią być naprawdę długie. Ważne jest również widoczne hasło „handmade”, które przyciąga miłośników przedmiotów unikalnych i wykonanych przez człowieka, a nie maszynę. Na metce można też umieścić adres i stronę www firmy, by kupujący mógł obejrzeć inne nasze produkty.