Blog

Co zrobić, gdy nie można wbić metki?

metka

Metka na produkcie ma wiele zadań. Po pierwsze: może informować klientów, jaki dany produkt ma rozmiar czy cenę. Po drugie, może być świetnym narzędziem marketingowym. Można umieścić na niej logotyp firmy, czy informację o tym, że produkt jest aktualnie w promocji. Metki przeważnie przyszywa się do odzieży specjalnymi pistoletami, jednak istnieją produkty, które są niezwykle delikatne i ich ometkowanie mogłoby je zniszczyć. Do tego dochodzą produkty twarde, których zwykła metkownica nie dałaby rady przebić. Jak sklepy radzą sobie w takim wypadku?

Zawieszki

Rozwiązaniem tego problemu są zawieszki ręczne do etykiet. Jak wyglądają? Najprościej rzecz ujmując, to plastikowe paski, które zaciska się ręcznie. Dzięki im można np. spiąć razem dwa buty i powiesić na zawieszce metkę z wszystkim informacjami, które chcielibyśmy przekazać klientom. Plastik trudno jest zerwać, zawieszka oprócz utrzymania metki na miejscu  utrzymuje pary czy komplety razem. Oczywiście ręczne zaczepianie zawieszek jest o wiele bardziej uciążliwe niż metkowanie przy pomocy pistoletu, jednak czasami po prostu nie ma innego wyjścia. Ometkowanie produktów informacjami o cenie czy rozmiarze nie wyklucza zresztą użycia potem zawieszek, np. w wypadku pojawienia się w sklepie promocji. Inną metodą jest skorzystanie ze specjalistycznych narzędzi, dedykowanych do tego typu problemów. Właściciel sklepu może zakupić np. przyrząd V-Tool, który ułatwia zapinanie zawieszek i nie trzeba robić tego ręcznie. Zawieszki do V-Tool są co prawda droższe niż zwykłe, jednak metkowanie przebiega szybko i sprawnie. System jest więc idealny w wypadku potrzeby ometkowania dużej ilości towarów.

Czy metka albo zawieszka jest w ogóle konieczna?

Oczywiście, że nie. Każdy producent może sprzedawać swoje wyroby bez żadnych „dodatków”. Wyobraźmy sobie jednak duży sklep z odzieżą, w którym na żadnym ubraniu nie ma informacji ani o cenie, ani o rozmiarze. Sklep musiałby zatrudniać o wiele więcej ludzi do obsługi klientów, aby mogli oni na bieżąco rozwiewać ich wątpliwości i udzielać informacji. To rozwiązanie dobre dla małych stoisk np. na różnego rodzaju bazarkach, gdzie sprzedawca ma cały swój asortyment w zasięgu wzroku i głosu, a co za tym idzie, może nie ruszając się z miejsca udzielić klientowi informacji. Większe sklepy, jeśli nie zamierzają płacić za przerost zatrudnienia w swojej firmie, muszą zainwestować w dobry sprzęt metkujący i dobrze zaplanowane metki.